4 Ocak 2019 Cuma

Biz üç kişiydik mesih ,aynul kudat ve ben





این قصه را الم باید که از قلم هیچ نیاید            
bu kıssaya elem gerekir kalemin faydası yoktur.
aynul kudat


ما سه تن بودیم ، یادم هست : مسیح ، عین القضات و من

آنها که عقلشان به چشمشان است و فهمشان برده ی ذلیل تاریخ و جغرافی مخاطب من نیستند،
من با آنهایی سخن می گویم که آنچه در پس دیوار زمان و دور از صحن تنگ مکان می گذرد می توانند ببینند و فهم کنند و چنین کسانی هم هنوز هستند ،

کم، اما بسیار!

اینهایند گلهایی که در این خارستان کویر روزمرگی که چرا گاه گوسفندان و شتران و گردشگاه و خوابگاه مارمولکان و مارها و گژدم ها و خر های خداست می شکفند و بوی آدمیزاد می دهند ، گلهای زیبا و معطر حیات در این دنیائی که قبرستان زندگان است ! گلهای خوب! گل صوفی! گل هوما، رزاس!

ما سه تن بودیم ، یادم هست : مسیح ، عین القضات و من! هر یک در سرزمینی زادیم ، مسیح از شهر کنار رود جلیله و عین القضاه از همدان ، شهری پیر و سالخوورده همچون تاریخ ، هم سن و سال تاریخ و من از قلب گداخته و ساکت و بی آب و آبادی کویر ، دل آتش!

تا سر از دنیای مواج و طوفان خیز رملهای داغ کویر برداشتم و چشم بر کویر دوختم دانستم که اینجا کجاست ! دوزخی بزرگ با ملائک عذاب و پل صراطی باریک تر از مو ، برنده تر از شمشیر و در زیرش چاه ویل و جنازه های پیاپی آدم ها که پیاپی در آن
سقوط می کنند و تا هفتاد هزار سال سرنگون در کار سقراطند و…

Biz üç kişiydik  hatırlıyorum.üç kişi mesih,ayn ul kudat  ve ben

akılları gözlerinde olanlar .ve fehimleri  çoğrafya ve tarihin zelil kölesi olanlar,benim muhatabım değiller.

ben zaman ve mekanın  üstündeki gerçekleri görebilenlerle konuşuyorum.
böyle leri hala vardır. az yada çok bunlar günlük çöl dikenlğinde  koyunların develerin otlağı kertenkelelerin yılanların akreplerin gezdiği yerde biten insan kokusu veren güllerdir.
biz üç kişiydik mesih ,aynul kudat  ve ben her birimiz bir yerde doğduk. Mesih celile dağının kenarındaki şehirde
Aynul kudat tarih gibi yaşlı bir şehir olan hemedan'da ve ben çölün sessiz  ve erimiz kalbinde ,ateşin kalbinde doğdum.
......... vel hasıl gurbet yalnızlık genelin alçaklığı çirkinlği ve nefreti ,kaynağın gülümseyen hiçlik ufukları melteminm mesajı ,yeşil yaprak beslenen  ümitle dostluk elçisi hiç ateş havası yeryüzü
hepsi otlayan,hepsi sürünen  ! ayakları üzerinde duran hayvanların kemendi   ,yürüyenlerin ve uçanların kemendi hepsi yüzüstü sürünüyorlar....


ali şeriati yalnızlık sözleri 2.cilt



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

teşekür ederiz

Benim bu dünya işine asla iltifatım olmadı. bir tek senin güzel yüzünden hoşlandım

Ajmal Sabbawoon Elias Sogdiana · ای جانبـــاز..؛ Mehdi Ebrahimian به درد عشق بساز و خموش کن حافظ رموز عشق مکن فاش پيش...