31 Ocak 2019 Perşembe

Hepimiz mum ateşi önündeki üç kelebek gibiyiz




جملگی در حکم سه پروانه ایم
در جهان عاشقان، افسانه ایم

Hepimiz mum ateşi önündeki üç kelebek gibiyiz
Âşıklar cihanında bir efsaneyiz her birimiz
اولی خود را به شمع نزدیک کرد
گفت: آری من یافتم معنای عشق

İlki ateşe yaklaşmış ve demiş: ben aşkı biliyorum, aşkı anlıyorum
دومی نزدیک شعله بال زد

گفت: حال، من سوختم در سوز عشق
İkincisi ateşin yakınında yavaşça kanat çırpmış ve demiş: aşkın ateşinde yandım
سومی خود داخل آتش فکند

آری آری این بود معنای عشق


Üçüncüsü kendini ateşin ta ortasına atamış
Evet, evet, budur işte gerçek aşkın anlamı!

ای روز برآ که ذره ها رقص کنند

آن کس که از او چرخ و هوا رقص کنند

Ey güneş gel çünkü
Onun emriyle bütün evren raks ediyor

جانها زخوشی بی سروپا رقص کنند

در گوش تو گویم که کجا رقص کنند

Mutluluktan perişan ruhlar raks ediyor
Kulağına nerede raks ettiklerini söyleyeceğim

هر ذره که در هوا و در هامون است

نیگو نگرش که همچو ما مفتون است

Havada ve çöldeki tüm zerreler
İyi bilin, onlar sanki bizim gibi deli divaneler

هر ذره اگر خوش است اگر محزون است

سرگشته خورشید خوش بی چون است

Her bir zerre ister mutlu ister mahzun
Nedenini sormadan güneş divanesi olmuşlar




feridun  attar





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

teşekür ederiz

Benim bu dünya işine asla iltifatım olmadı. bir tek senin güzel yüzünden hoşlandım

Ajmal Sabbawoon Elias Sogdiana · ای جانبـــاز..؛ Mehdi Ebrahimian به درد عشق بساز و خموش کن حافظ رموز عشق مکن فاش پيش...