23 Ocak 2019 Çarşamba

Gönlümün yanışından neler çektiğimi, nasıl anlatayım sana yarı gammaz olan hikayemi, gözyaşlarımdan sor!




تو را صبا و مرا آب دیده شد غماز
و گر نه عاشق و معشوق رازدارانند
Senin sırrını, sabah yeli ele verdi, benim aşkımı gözyaşı. 
Yoksa âşık da sır saklar, mâşuk da.
چه گویمت که ز سوز درون چه می‌بینم
ز اشک پرس حکایت که من نیم غماز
Gönlümün yanışından neler çektiğimi, nasıl anlatayım sana 
yarı gammaz olan hikayemi, gözyaşlarımdan sor!
در این مقام مجازی به جز پیاله مگیر
در این سراچه بازیچه غیر عشق مباز
Bu geçici durakta eline kadehten başka bir şey alma.
bu oyun saraycağızında aşktan başka  bir oyun  oynama.
ز مشکلات طریقت عنان متاب ای دل
که مرد راه نیندیشد از نشیب و فراز
Gönül, yol müşküllerinden yüz çevirme. 
Yol eri, yokuşu, inişi düşünmez.
کارم بدان رسید که همراز خود کنم
هر شام برق لامع و هر بامداد باد
İşim bir yere vardı ki gayri her akşam,
parlayan ah ateşini hemdem edinecek, her sabah rüzgârla dertleşeceğim
سیل این اشک روان صبر و دل حافظ برد
بلغ الطاقه یا مقله عینی بینی
Bu akan göz yaşı seli Hâfız‟ın gönlündeki sabrı alıp götürdü.
Takatim kalmadı gayri, ey göz bebeğim, ayrıl benden!

Hâfız Divânı  karışık gazeller

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

teşekür ederiz

Benim bu dünya işine asla iltifatım olmadı. bir tek senin güzel yüzünden hoşlandım

Ajmal Sabbawoon Elias Sogdiana · ای جانبـــاز..؛ Mehdi Ebrahimian به درد عشق بساز و خموش کن حافظ رموز عشق مکن فاش پيش...