16 Ocak 2019 Çarşamba

müslümanlardan kaç müslümanlığa sığın


                               







 خودی را مردم آمیزی دلیل نارسائی ہا
تو ای درد آشنا بیگانہ شو از آشنائی ہا
بدرگاہ سلاطین تا کجا این چہرہ سائی ہا
بیاموز از خدای خویش ناز کبریائی ہا
محبت از جوانمردی بجائی میرسد روزی
کہ افتد از نگاہش کاروبار دلربائی ہا
چنان پیش حریم او کشیدم نغمۂ دردی
کہ دادم محرمان را لذت سوز جدائی ہا
از آن بر خویش می بالم کہ چشم مشتری کور است
متاع عشق نافرسودہ ماند از کم روائی ہا
بیا بر لالہ پا کوبیم و بیباکانہ می نوشیم
کہ عاشق را بحل کردند خون پارسائی ہا
برون آ از مسلمانان گریز اندر مسلمانی
مسلمانان روا دارند کافر ماجرائی ہا 


Mükemmele ulaşmayan benlik halka karışmış
Ey derdi bilen insan aşınalıktan sakın

Ne zamana kadar sultanların  dergahına baş koyacaksın
Gel kibriyanın nazını, kendi rabbinden öğren

merd olanların sevgisi ,  makamına ulaşır birgün 
sevgilinin cilvesi senin nazarında son bulur

onun hareminde derd nağmelerini okudum.
mahrem olanlara, ayrılık ateşinin lezzetini verdim

ben kendime inandım ki müsterinin gözü kördür
aşk metaı yıpranmaz nice rivayetlerde 

Gel lalelerin üstünde raks edelim 
Aşk şarabını içelim korkusuzca, dervişlerin kanı helaldir. aşıklara

müslümanlardan kaç  müslümanlığa sığın
zira bu müslamanlar  kafirlik maceralarını reva görmektedirler.

muhammed ikbal 
zebur-i acem.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

teşekür ederiz

Benim bu dünya işine asla iltifatım olmadı. bir tek senin güzel yüzünden hoşlandım

Ajmal Sabbawoon Elias Sogdiana · ای جانبـــاز..؛ Mehdi Ebrahimian به درد عشق بساز و خموش کن حافظ رموز عشق مکن فاش پيش...