25 Aralık 2018 Salı

zindan mumu ali şeriati


zindan mumu           ali  şeriati



تا سحر اي شمع بر بالین من

امشب از بهر خدا بیدار باش

سایه  غم ناگهان بر دل نشست

رحم کن امشب مرا غمخوار باش

sehere dek, ey mum, başucumdaki

bu gece Allah için uyanık ol


hüznün gölgesi gönle çöktü ansızın


bu gece acı bana hüzünlen.


آه ای یاران بفریادم رسید

ورنه مرگ امشب بفریادم رسد

ترسم آن شیرین تر از جانم ز راه

چون به دام مرگ افتادم رسد

ah! Dostlar yetişin feryadıma

ölüm yetişecek feryadıma bu gece yoksa


korkarım canımdan da öte şu şirin, yoldan


ben ölümün tuzağına düşünce yetişir


گریه و فریاد بس کن شمع من!

بر دل ریشم نمک دیگر مپاش

قصه بیتابی دل پیش من

بیش از این دیگر مگو خاموش باش

ey mumum! Kes ağlamayı inlemeyi

yaralı gönlüme tuz serpme artık


önümde hikayesi gönül güçsüzlüğünün


bundan fazlasını söyleme sus artık.


همدم من مونس من شمع من

جز توام در این جهان غمخوار کو

ون دراین صحرای وحشتزای مرگ

وای بر من وای برمن یار کو؟

yoldaşım, munisim, mumum benim

bu dünyadan hüzünlenen nerede senden başka?


bu vahşet çölünde doğur ölümü


vay bana, vay bana dost nerede?


وندرین زندان امشب شمع من

دست خواهم شستن از این زندگی

تا که فردا همچو شیران بشکنند

ملتم زنجیرهای بندگی...

bu zindanda, ben bu gece, mumum benim

el yıkayacağım bu hayattan


yarın kırıncaya kadar arslanlar gibi


hayatın zincirlerini milletin


"معلم شهید دکتر علی شریعتی"


  imamın ölümü video                                                                                                                   

فریاد بی قرار                                                                        

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

teşekür ederiz

Benim bu dünya işine asla iltifatım olmadı. bir tek senin güzel yüzünden hoşlandım

Ajmal Sabbawoon Elias Sogdiana · ای جانبـــاز..؛ Mehdi Ebrahimian به درد عشق بساز و خموش کن حافظ رموز عشق مکن فاش پيش...