15 Şubat 2019 Cuma

kendi seyr alanımı göğün altında sanmıştım ben ( muhammed ikbal)




Hasan'ın babası Ali'den öğrendim bu nükteyi ben!
Ruh ölmez bedenin ölmesinden !
Güneşte ışık kalır mı  hiç!
Güneş bizar olmuşsa kendi ışığından!


نہ چھين لذت آہ سحر گہي مجھ سے 
نہ کر نگہ سے تغافل کو التفات آميز 
دل غميں کے موافق نہيں ہے موسم گل 
صدائے مرغ چمن ہے بہت نشاط انگيز

yalvarma lezzetini seher vakti benden çekip alma
iltifat eyleme nigahtan gafil bulunmaya

gül mevsimi elemli gönüllere uygun değildir

gülistan bülbülünün sesi de  pek neşe vericidir.
             
          Deve ve mahmile binici değilim ben
             yol  işaretiyim,durak değilim ben
            benim kaderim eşyayı yakmaktır.
            bir kıvılcımım ,  eşya değilim ben  

                                                 
cibrilin kanadı                                               

اپني جولاں گاہ زير آسماں سمجھا تھا ميں 
آب و گل کے کھيل کو اپنا جہاں سمجھا تھا ميں 
بے حجابي سے تري ٹوٹا نگاہوں کا طلسم 
اک ردائے نيلگوں کو آسماں سمجھا تھا ميں 
کارواں تھک کر فضا کے پيچ و خم ميں رہ گيا 
مہروماہ و مشتري کو ہم عناں سمجھا تھا ميں 
عشق کي اک جست نے طے کر ديا قصہ تمام 
اس زمين و آسماں کو بے کراں سمجھا تھا ميں 
کہہ گئيں راز محبت پردہ دار يہاے شوق 
تھي فغاں وہ بھي جسے ضبط فغاں سمجھا تھا ميں 
تھي کسي درماندہ رہرو کي صداے درد ناک 
جس کو آواز رحيل کارواں سمجھا تھا ميں
بال جبریل            علامہ اقبال
  Urduca aslı                                  
                                                                          
Kendi seyr alanımı göğün altında sanmıştım ben
toprak ve su oyununu kendi cihanım sanmıştım.ben

kırdı bakış tılsımını senin  hicap yoksunluğun 

masmavi bir örtüyü gökyüzü sanmıştım ben

kervan fezanın dolanbaçlı yollarında kaldı yorulup 

güneş ve müşteri yıldızını yoldaşlarım sanmıştım ben

aşkın bir sıçrayışı aştı bütün engelleri

bu yer ile göğü  sonsuz sanmıştım ben

aşkın gizli tutkuları muhabbet sırrını açtı.

böyle bir çığlığın bütün feryatları bastırdığını sanmıştım. ben

yorgun argın bir yolcunun dertli sesini

göç eden kervancının sesi sanmıştım ben

muhammed ikbal   cibrilin kanadı  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

teşekür ederiz

Benim bu dünya işine asla iltifatım olmadı. bir tek senin güzel yüzünden hoşlandım

Ajmal Sabbawoon Elias Sogdiana · ای جانبـــاز..؛ Mehdi Ebrahimian به درد عشق بساز و خموش کن حافظ رموز عشق مکن فاش پيش...